söndag 29 april 2012

To Pau


This drawing I drew to Paulius. He showed me one of her music videos a while ago and we both thought she was so beautiful, so I decided to draw her for him.

Den här bilden tecknade jag till Paulius, min pojkvän. Han visade mig en av hennes musikvideor för ett tag sedan och vi tyckte båda att hon var så vacker så jag bestämde mig för att teckna henne åt honom.

Den här bilden är faktiskt helt och hållet tecknad på datorn. Jag använde mig till största dels av ett program på konstsidan deviantART som kallas för muro, där man kan teckna. Slutligen så justerade jag lite grejer med hjälp av GIMP. Bland annat så smetade jag ut bilden lite så att färgerna skulle smälta ihop bättre och inte se så kantiga ut.

Hade dock önskat att jag haft en teckningsplatta, istället för att bara använda mig att touch plattan på min mac, men det var ju lite bättre än att bara använda en mus iaf.
Bilden tog ungefär en vecka att teckna, så jag lade ner en del tid på den kan man säga!
Hoppas ni gillar't =)


Jag inser att kanske inte så många känner till den här sångerskan i.o.m att hon är ganska ny, så lägger även upp några bilder på henne så att man kan jämföra (OBS, klicka för större bild):



2 kommentarer:

  1. O.o it looks AMAZING!!!! O.o wow.. You are really good at this! <3

    SvaraRadera