tisdag 7 februari 2012

Köpt!

1. 10 st olika promarker färger (se listan längre ned) + 1 svart penna för att teckna fina linjer, 2. ark med bilder som man kan öva upp sig på + lite instruktioner på baksidan om hur man kan använda pennorna, 3. 50 st bleed-proof A4-papper, 4. Blender (obs! ingick ej i paketet, utan får köpas till)

Bestämde mig för att slå till och köpa de där promarker pennorna iaf! Jag frågade även efter tombow pennor som är ett alternativ till promarker pennorna, men de hade inte dem så jag fick nöja mig med dessa. Är jätte taggad på att få använda dem!

Det som skiljer promarker och tombow från varandra är dels att tombow inte är alkoholbaserat och kan lösas upp med vatten. Något som kan komma till användning då man vill smeta ut färgerna mer och få det att smälta ihop på ett bra sätt. Sedan så har tombow pennorna ett lite finare skaft; den ena änden är väldigt tunn, medan den andra har ett penselhuvud istället för ett tuchhuvud, vilket promarkers har.

Hoppas att ni förstod min lite snurriga förklaring! Haha.



Färgerna som ingick


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar