tisdag 7 februari 2012

Colouring 101


Testade mina promarker pennor. Kunde helt enkelt inte vänta så körde med det samma. Är helt kär!!! Dom är verkligen underbara. Lite krångligt till en början för man måste ju lära sig hur de fungerar etc. Hur tjockt man skall måla för att få rätt färger osv. Men övning ger färdighet. Min bild är ju långt ifrån perfekt, och om man söker efter promarkers så kan man se folk som målar bilder som ser näst intill verkliga ut. Men någon gång måste vara den första! En viktig grej som jag upptäckte iaf, var att färgen ändras efter ett tag. Till en början när man målar så blir man lite stört över hur starka färgerna blir på papperet, men efter en liten stund så torkar det in mer och färgerna ser mildare och finare ut.
Tyvärr så misslyckades jag totalt med ögonfransarna och man kanske skulle vilja skaffa en lite tunnare och kanske mer grå än svart penna till att göra de riktigt fina linjerna med.

Motivet som jag använde till att färglägga är en äldre bild som jag målat. Finns att kolla på originalet längre bak i bloggen om man är intresserad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar