fredag 10 februari 2012

Bara bakgrunden kvar!


Har kommit en bit på min senaste bild idag. Det är knepigt med de olika lagren och jag tror nog att det tar ett tag innan man börjar fatta hur man ska göra för att få det att se rätt ut. Blir ju lite smått mindfuckad emellanåt. Som ni kanske ser så har handen en lite annorlunda hudton än resten av flickan.. ja.. så kan det gå ibland. Satt nämligen och försökte att hålla koll på mitt kusinbarn samtidigt som jag tecknade (not a good idea at all) så när jag kollade bort en stund och lade ifrån mig pennan för att kolla till henne så lyckades jag plocka upp fel penna sedan när jag satte igång igen. Och iom att färgen inte syns ordentligt förrän den torkat lite så insåg jag inte vad som hänt förrän det var försent. Fast man kanske inte tänker så mycket på det? Kan ju alltid hoppas. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar