torsdag 28 juli 2011

The ones that passed away, in our hearts they'll always stay

Idag så lägger jag ut bilder på mina husdjur. Att forografera djur är både kul och utmanande. Man kan ju inte bara tala om för sin modell hur den ska stå eller luta huvudet precis utan man får ha tålamod och tid och försöka tills det funkar. Med en bra kamera så blir allting mycket lättare också (om man förstår åtminstonne grunderna på den det vill säga).
Dessa bilderna är på mina två bortgångna tamråttor, Maiken och Grynet, och fotograferades med min pappas systemkamera. En Nikon - men det är allt jag vet.
Hoppas ni gillar dem!



Skogsäventyr med Maiken & Grynet

Den här lilla tjejen har mycket energi!

Ingenting får hon missa

Inte så lätt att fotografera

Båda två är tamråttor av rasen Augouti. De är gråspråckliga i färgen men blir vitare med åldern.

Balans med sin svans, som en liten Tarzan




Det är alltid bra med en assistent när man ska fotografera djur. Så att en kan hålla ett litet öga på dem medans man fotograferar och inte har händerna fria.

 Att ha med lite vacker natur kan lyfta upp ett fotografi rejält. Det blir vackert när djuren får vara i sin rätta omgivning. Där kan de busa och visar upp en annan sida hos sig själva.


Råttor har mycket goda klättringsförmågor. "Fuck you Miley Cyrus, what do you know 'bout climbin'?"

Dagens modeller Grynet (vänster) och Maiken
 ~R.I.P~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar